Business News

Business News - Management - Economy - Business

Business News

Business News - Management - Economy - Business

Business News about marketing sales branding and management

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

در اینجا یک راهنمای گام به گام برای نوشتن طرح کسب و کار شما آورده شده است.

» برای نوشتن به کمک نیاز دارید؟ با بهترین نرم افزار طرح کسب و کار آشنا شوید .

1. خلاصه اجرایی بنویسید
این صفحه اول طرح کسب و کار شماست. آن را به عنوان زمین آسانسور خود در نظر بگیرید. باید شامل بیانیه ماموریت، توضیح مختصری از محصولات یا خدمات ارائه شده و خلاصه ای از برنامه های رشد مالی شما باشد.

اگرچه خلاصه اجرایی اولین چیزی است که سرمایه گذاران شما می خوانند، نوشتن آن در آخر آسان تر است. به این ترتیب، می‌توانید اطلاعاتی را که شناسایی کرده‌اید، در حین نوشتن بخش‌های دیگری که به جزئیات بیشتر می‌پردازند، برجسته کنید.

» بیشتر: نحوه نوشتن خلاصه اجرایی در 6 مرحله

2. شرکت خود را توصیف کنید
بعدی شرح شرکت شما است که باید حاوی اطلاعاتی مانند:

نام ثبت شده کسب و کار شما

آدرس محل کسب و کار شما

اسامی افراد کلیدی در کسب و کار اطمینان حاصل کنید که مهارت های منحصر به فرد یا تخصص فنی را در میان اعضای تیم خود برجسته کنید.

شرح شرکت شما همچنین باید ساختار کسب و کار شما را مشخص کند - مانند مالکیت انحصاری، مشارکت یا شرکت - و شامل درصد مالکیت هر مالک و میزان مشارکت هر مالک در شرکت باشد.

در نهایت، باید تاریخچه شرکت شما و ماهیت کسب و کار شما را در حال حاضر پوشش دهد. این کار خواننده را آماده می کند تا در بخش بعدی با اهداف شما آشنا شود.

» بیشتر: چگونه یک نمای کلی شرکت برای یک طرح تجاری بنویسیم

3. اهداف تجاری خود را بیان کنید
بخش سوم یک طرح تجاری یک بیانیه عینی است. این بخش دقیقاً آنچه را که می خواهید چه در کوتاه مدت و چه در بلندمدت انجام دهید، بیان می کند.

اگر به دنبال وام تجاری یا سرمایه‌گذاری خارجی هستید، می‌توانید از این بخش برای توضیح اینکه چرا نیاز آشکار به وجوه دارید، چگونه تأمین مالی به رشد کسب‌وکار شما کمک می‌کند و چگونه برای دستیابی به اهداف رشد خود برنامه‌ریزی می‌کنید، استفاده کنید. نکته کلیدی این است که توضیح واضحی از فرصت ارائه شده و چگونگی رشد وام یا سرمایه گذاری شرکت شما ارائه دهید.

برای مثال، اگر کسب‌وکار شما در حال راه‌اندازی خط تولید دوم است، ممکن است توضیح دهید که چگونه وام به شرکت شما کمک می‌کند محصول جدید را عرضه کند و فکر می‌کنید که در نتیجه فروش در سه سال آینده چقدر افزایش می‌یابد.

4. محصولات و خدمات خود را شرح دهید
در این بخش، به جزئیات محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید یا قصد ارائه آن را دارید، بپردازید.
 


https://www.ilna.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7-206/1196130-%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA%D9%86-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D8%AA%D9%88%D8%AC%DB%8C%D9%87%DB%8C-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%A7%D8%B3%D8%AA


https://resalat-news.com/%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%aa%d8%af%d8%a7%d9%88%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%b7%d8%b1%d8%ad-%d8%aa%d9%88%d8%ac%db%8c%d9%87%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1/

https://www.gostaresh.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-69/227398-%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA%D9%86-%D8%A8%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%86%D8%B3-%D9%BE%D9%84%D9%86-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D8%AA%D9%88%D8%AC%DB%8C%D9%87%DB%8C

https://harfetaze.com/209150

https://www.saat24.news/news/574743

https://noandish.com/fa/news/135527/7-%D9%86%DA%A9%D8%AA%D9%87-%D9%85%D9%81%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D8%AE%D9%84%D8%A7%D9%82%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%88-%D8%B2%DB%8C%D8%A8%D8%A7

 


شما باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

توضیحی در مورد نحوه عملکرد محصول یا خدمات شما.

مدل قیمت گذاری برای محصول یا خدمات شما.

مشتریان معمولی که به آنها خدمات می دهید.

زنجیره تامین و استراتژی انجام سفارش شما.

استراتژی فروش شما

استراتژی توزیع شما

همچنین می توانید در مورد علائم تجاری و پتنت های فعلی یا در حال انتظار مرتبط با محصول یا خدمات خود صحبت کنید.

5. تحقیقات بازار خود را انجام دهید
وام دهندگان و سرمایه گذاران می خواهند بدانند چه چیزی محصول شما را از رقبای شما متمایز می کند. در بخش تحلیل بازار، توضیح دهید که رقبای شما چه کسانی هستند. در مورد کارهایی که آنها به خوبی انجام می دهند بحث کنید و به کارهایی که می توانید بهتر انجام دهید اشاره کنید. اگر در حال خدمت رسانی به بازاری متفاوت یا کم برخوردار هستید، آن را توضیح دهید.

» بیشتر: چگونه یک تحلیل بازار برای یک طرح تجاری بنویسیم

6. طرح بازاریابی و فروش خود را مشخص کنید
در اینجا، می‌توانید به نحوه برنامه‌ریزی برای متقاعد کردن مشتریان برای خرید محصولات یا خدمات خود، یا اینکه چگونه وفاداری مشتری را توسعه می‌دهید که منجر به تکرار تجارت می‌شود، بپردازید.

7. تجزیه و تحلیل مالی کسب و کار را انجام دهید
اگر یک استارت آپ هستید، ممکن است هنوز اطلاعات زیادی در مورد وضعیت مالی کسب و کار خود نداشته باشید. با این حال، اگر یک کسب‌وکار موجود هستید، باید صورت‌های درآمد یا سود و زیان، ترازنامه‌ای که دارایی‌ها و بدهی‌های شما را فهرست می‌کند، و صورت جریان نقدی که نشان می‌دهد چگونه وجه نقد وارد و خارج می‌شود را شامل کنید. شرکت.

همچنین ممکن است معیارهایی مانند موارد زیر را در نظر بگیرید:

حاشیه سود خالص: درصد درآمدی که به عنوان درآمد خالص نگه می دارید.

نسبت فعلی: اندازه گیری نقدینگی و توانایی شما برای بازپرداخت بدهی ها.

نسبت گردش حساب های دریافتنی: اندازه گیری تعداد دفعات وصول مطالبات در سال.

این مکان عالی برای گنجاندن نمودارها و نمودارهایی است که درک سلامت مالی کسب و کار شما را برای کسانی که برنامه شما را می خوانند آسان می کند.

» انتخاب های NerdWallet برای تنظیم امور مالی کسب و کار شما:

بهترین حساب های جاری تجاری

بهترین کارت های اعتباری تجاری

بهترین نرم افزار حسابداری

8. پیش بینی مالی انجام دهید
اگر به دنبال تامین مالی یا سرمایه گذار هستید، این بخش مهمی از طرح کسب و کار شما است. این نشان می دهد که چگونه کسب و کار شما سود کافی برای بازپرداخت وام ایجاد می کند یا چگونه بازده مناسبی برای سرمایه گذاران به دست می آورید.

در اینجا، تخمین‌های فروش، هزینه‌ها و سود ماهانه یا سه ماهه کسب‌وکار خود را در حداقل یک دوره سه ساله ارائه می‌کنید - با اعداد آینده با فرض اینکه وام جدیدی دریافت کرده‌اید.

دقت کلیدی است، بنابراین قبل از ارائه پیش بینی صورت های مالی گذشته خود را به دقت تجزیه و تحلیل کنید. اهداف شما ممکن است تهاجمی باشند، اما باید واقع بینانه نیز باشند.

9. اطلاعات اضافی را به یک پیوست اضافه کنید
هر گونه اطلاعات پشتیبانی یا مطالب اضافی را که نمی‌توانید در جای دیگری بگنجانید، فهرست کنید، مانند رزومه کارمندان کلیدی، مجوزها، اجاره تجهیزات، مجوزها، پتنت‌ها، رسیدها، صورت‌حساب‌های بانکی، قراردادها و سابقه اعتبار شخصی و تجاری. اگر ضمیمه طولانی است، ممکن است بخواهید فهرستی از مطالب را در اب

 

 

https://vazeh.com/n16038195/%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA%D9%86-%D8%B7%D8%B1%D8%AD%C2%A0%D8%AA%D9%88%D8%AC%DB%8C%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A7%D9%BE

  • ۰۱/۱۰/۰۸
  • IranMCT تیم مشاوران مدیریت ایران