Business News

Business News - Management - Economy - Business

Business News

Business News - Management - Economy - Business

Business News about marketing sales branding and management

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

طرح توجیهی ( طرح تجاری ، طرح کسب و کاری یا بیزینس پلن) نقشه راه شما برای موفقیت است. در اینجا نکات کلیدی برای نوشتن طرح توجیهی وجود دارد.

  • ایده طرح توجیهی (بیزینس پلن) خود را روی مشتریان و شرکا آزمایش کنید.
  • تحقیق کن
  • نمونه فرم طرح توجیهی رایگان را در نظر بگیرید تا به شما در پیش نویس طرح کمک کند.
  • شامل یک خلاصه اجرایی، شرح شرکت، تجزیه و تحلیل مدیریت، تجزیه و تحلیل بازار و یک برنامه مالی … است.
  • نوشتن طرح توجیهی (نوشتن بیزینس پلن) مانند ترسیم یک برنامه سفر برای یک سفر جاده ای است. شما یک نقشه واضح می خواهید که بتوانید در حین توسعه کسب و کار خود، گام به گام آن را دنبال کنید

طرح توجیهی چیست؟

برای افرادی که به تازگی شروع به کار کرده اند و شرکت خود را تشکیل می دهند، خواه یک کسب و کار مستقل کوچک در خانه باشد یا یک سرمایه گذاری جدید با یک دفتر کار و مجموعه ای از کارمندان، یک طرح توجیهی اهمیت زیادی دارد.

طرح توجیهی یک نقشه راه، یک طرح کلی، سندی است که توضیح می‌دهد کسب‌وکار شما چیست، اهداف شرکت چیست و دقیقاً چگونه برای دستیابی به آن اهداف تعیین می‌شود. بنابراین، فراتر از سندی که کسب و کار شما را مشخص می کند، چنین طرحی چه فایده دیگری برای شما دارد؟

چگونه یک طرح تجاری بنویسیم

جوئل کلاین، بنیانگذار و تولید کننده BizTank و پلتفرم های B-Tank، می گوید: «یک طرح توجیهی کاملاً حیاتی است زیرا کسب و کار شما را در مسیر موفقیت هدایت می کند. تنها با تنظیم برنامه‌ای که مشخص می‌کند به کجا می‌خواهید بروید، همراه با یک برنامه اقدام در مورد اینکه چگونه می‌خواهید به آنجا برسید، صاحب کسب‌وکار متوجه می‌شود که آیا در مسیر درستی حرکت می‌کند و تا چه حد از نهایی خود فاصله دارد. مقصد.”

طرح کسب و کار شما باید شما را در طول فرآیند راه اندازی راهنمایی کند – باید به عنوان منبعی برای کمک برای هر مشکلی که ممکن است پیش بیاید، خدمت کند. بر اساس توصیه‌های منابع متخصص ما، در اینجا چند باید و نباید در هنگام تدوین برنامه خود در نظر بگیرید.

سه هدف اصلی نوشتن طرح توجیهی چیست؟

قبل از نوشتن طرح توجیهی خود، مهم است که در وهله اول هدف از ایجاد آن را درک کنید. سه دلیل اصلی وجود دارد که چرا باید یک طرح تجاری داشته باشید:

 

          ۱٫         طرح توجیهی موجب تمرکز تجاری.

هدف اصلی یک طرح توجیهی ، ایجاد برنامه های شما برای آینده است. این برنامه ها باید شامل اهداف یا نقاط عطف در کنار مراحل دقیق چگونگی رسیدن کسب و کار به هر مرحله باشد. فرآیند ایجاد نقشه راه برای رسیدن به اهدافتان به شما کمک می کند تمرکز کسب و کار خود را تعیین کرده و رشد را دنبال کنید.

         ۲٫         بیزینس پلن برای تامین مالی

تامین مالی مطمئن یکی از اولین چیزهایی که سرمایه گذاران خصوصی، بانک ها یا سایر وام دهندگان قبل از سرمایه گذاری در کسب و کار شما به دنبال آن هستند، یک طرح توجیهی است که به خوبی تحقیق شده است. سرمایه گذاران می خواهند بدانند که چگونه کسب و کار خود را اداره می کنید، پیش بینی درآمد و هزینه شما چیست و مهمتر از همه، چگونه بازگشت سرمایه خود را دریافت می کنند. [توصیه های ما را برای گزینه های وام تجاری بررسی کنید.]

بایدها و نبایدهای نوشتن طرح توجیهی

         ۳٫        طرح توجیهی برای جذب مدیران اجرایی

همانطور که تجارت شما رشد می کند، احتمالاً باید مدیران اجرایی را به تیم خود اضافه کنید. یک طرح توجیهی به شما کمک می کند تا استعدادهای اجرایی را جذب کنید و تعیین کنید که آیا آنها برای شرکت شما مناسب هستند یا خیر.

 

https://pulbank.ir/%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87%d8%a7-%d9%88-%d9%86%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%86%d9%88%d8%b4%d8%aa%d9%86-%d8%b7%d8%b1%d8%ad-%d8%aa%d9%88%d8%ac%db%8c%d9%87%db%8c/

  • ۰۱/۱۰/۱۴
  • IranMCT تیم مشاوران مدیریت ایران